Wednesday, May 26, 2010

2 midfielder dalam 2 minggu , hilang .


the 22 y/o midfielder join the 33 y/o captain and 25 y/o goalkeeper to be rules out from World Cup because of injury . 

Christian Träsch mengalami kecederaan buku lali ketika pasukan bawah-21 Jerman mengalahkan kelab barisan Itali , 4-0 dalam perlawanan panas badan Piala Dunia . Imbasan MRI menunjukkan Christian Träsch tak boleh training dalam masa 2 minggu dan WC nak start dah pun . 

Loew telah kehilangan 2 pemain tengah dalam masa dua minggu . dan ia adalah situasi yang bengap buat pasukan Jerman sekarang . dari 27 dalam provisional list sekarang tinggal 25 . hanya DUA orang sahaja yang takkan dapat bermain WC2010 nanti . 

Loew akan mengumumkan 23 pemain yang akan ke Afrika pada 1 Jun nanti , dan beliau masih belum mengumumkan siapa yang akan jadi Kapten Jerman menggantikan Ballack . Jerman pula masih berbaki dua perlawanan sebelum memulakan sepak mula di Afrika .  Perlawanan pertama menentang Hungary , Sabtu ini dan akan menjadi medan terakhir untuk Loew memilih pemain . Dan perlawanan seterusnya menentang Bosnia yang akan menurunkan 23 pemain kompem Jerman . 


Kecederaan Christian Träsch mengompemkan lagi kehadiran Sami Khedira didalam skuad kebangsaan di WC nanti . Show em your flashes of magic talent , boy .

Sementara itu , Arnold 'the terminator' Susah-Nak-Eja telah menyatakan sokongan padu kepada skuad Jerman . Sapa-sapa yang main bola macam taik , beliau fayer je nanti . Jaga-jaga ...


4 comments:

  1. sudah jatuh ditimpa tanga hakhakhak

    ReplyDelete
  2. ape plak kaitan arnold scwarnegger ni dengan skuad jerman ?

    ReplyDelete
  3. Wah, arnold susah nk eja sokong jerman 2, siap post nazi x pkai baju haha

    ReplyDelete
  4. siyes, ngeri aku tgk bdn arnold tu weh.. takut aku!

    ReplyDelete