Tuesday, May 25, 2010

England 3 Mexico 1 - Wembley Pencetus Gelora Asmara

Sebagai match penghangat sebelum piala dunia zoo afrika bermula, misi menewaskan team amerika latin,Mexico berjaya dilunaskan.3-1.Ledley King,Crouch & Glen Johnson masing2 menjadi hero di Wembley.Kate orang seperti aku, Wembley,sememangnya pencetus gelora asmara untuk wc nanti.Bukan cetusan hati jiwang karat Jamal Jamaluddin itu.

Memenangi match dengan team amerika latin ni sememangnya sukar.Jika dilihat dari situasi sebenar, player2 mexico memiliki speed yang pantas & control ball yang chantik.Cume diorang punya finishing slow.

No JT,No Lampard,No Ashley & Joe Cole tidak membuatkan kem england gusar.
Actually match3 friendly biasenyer aku tak layan sangat tapi match pagi tadi kire enjoy jugaklah.Enjoy dengan perfomance shrek,crouch dan Robert Hijau.

Kalau nak tengok muke2 mexico,hanya 2/3 player je yang aku kenal,yang lain entah sape.Tapi care diorang main football is super.
First goal datang dari corner kick yang disudahkan oleh tandukan kemas dari Crouch kepada Ledley King.Dan Ledley King menanduk baik bola tersebut untuk menjadikan scoreline 1-0.

Mexico kembali membuat serangan agresif yang menggugat kubu kebal England namun berjaya diblock oleh right hand Robert hijau.

Gol kedua nampak cam "konflik" skit.Hantaran cantik dari Stevie G kepada shrek dan Shrek menanduk berjaya ditepis skit oleh goalie Mexico,Oscar Perez dan terkena palang.Namun Cicakman England, Crouch pantas menyambar bola tersebut dan gol kedua England terhasil.Nampak seperti die menggunakan tangan.,tapi sape pedulik,kan ? Wembley tetap pencetus gelora asmara.

In injury time first half, Mexico sukses juga memperolehi gol melalui Franco.Team-mates Robert Hijau di Hammers.

Capello nampak seperti tidak gembira dengan first half kem england walaupun sukses leading 2-1.

Die membuat 3 pertukaran pemain di second half.Crouch digantikan oleh Defoe,Rio Ferdinand digantikan pula dengan Jamie Caragher dan Robert Hijau digantikan dengan Joe Hart.

Akhirnya gol ketiga kem england terhasil melalui larian mantop Glenn Johnson dan menyudahkan gol tersebut dengan kaki kirinya itu menewaskan Oscar Perez.


Next, Theo Walcott digantikan oleh Aaron Lennon,Carrick digantikan dengan Tom Huddlestone

Shrek hampir menjaringkan gol ke-4 buat England namun shootingnya tetap diblok oleh defender Mexico.

Wisel penamat dibunyikan dan England berjaya meraih keputusan yang cemerlang iaitu 3-1 menewaskan Mexico.

Puas hati Fans England ? Tapi Capello nampak cam tak puas hati je....

Next friendly match is team matahari merah terbit

Tengok ? Siap promote lagi tu...cayalah.!

6 comments:

  1. haha,pasni glemer la name niknem yg ko bg tuh...aku dapat idea gak dr c2....

    ReplyDelete
  2. yang kuar nama jamal jamaluddin memang kem oranje xpuas hati..

    ReplyDelete
  3. "sayang, kemana ko menghilang, aku sedia menunggu mu,sayang..Kalau belanda tak menang world cup tahun ni,konfem abang akan masuk balik sehati berdansa,konfem sayang..ke manakah ko ?"

    ReplyDelete
  4. england menang ? how poor it.Mexico play very well,hehe sorry umar

    ReplyDelete
  5. actually aku dah jangka england akan menang punye...andai kat tempat sendiri... try check tgk diorg main kat tmpt yg diorg tak biasa.. try tgk.. hihi~

    ReplyDelete