Friday, May 14, 2010

Cacau masih berccbisa !

Untuk sesi panas badan sempena World Cup 2010 , pasukan negara Jerman bertemu Malta melalui terma perlawanan persahabatan .  Perlawanan berlangsung di Tivoli , Itali . 

Perlawanan ini berlangsung meriah dengan kedua-dua pasukan bermain bolasepak agresif , secara profesional bukannya emotional . Rekod pertemuan antara Malta dan Jeman sebelum ini menyaksikan Jerman hanya seri sekali dan menang sebanyak tujuh kali , dicampur hari ini ia menjadi 8-1-0 . Rekod terakhir perlawanan adalah pada tahun 2004 dimana Jerman menang besar , 7-0 .

Gol pertama perlawanan disumbangkan oleh Cacau of Stuttgart . Tidak banyak aksi dipamerkan pada aksi separuh masa pertama . Separuh masa kedua bermula rancak dimana barisan pemain Jerman tampak kekurangan dalam aspek bertahanan . Malta dilihat beberapa kali berjaya menguji pertahanan Jerman namun sia-sia . Pada minit ke 58 , satu low cross cantik oleh Podolski disambut cemerlang sekali lagi oleh Cacau . GOL !

2 minit kemudian , dari posisi yang sama , Podolski sekali lagi dengan low cross beliau mencari Cacau tetapi gagal . Bola disambut baik oleh Kenneth Scicluna of Malta dan bola dirembat kuat menerjah jaring . OWN GOAL !! 

Cacau dilihat berusaha mencari hattrik , dan Stefan Kießling of Bayer Leverkusen , pemain berusia 26 tahun macam nak mati cari sebiji gol , namun lady luck tak bersama beliau . Minit-minit akhir menyaksikan banyak percubaan cantik oleh pasukan Jerman . Trochowski dengan dua freekick , Cacau dengan dua header dan Jerman mempunyai sekuran-kurangnya 5 shot ke arah gol dalam pergerakan cantik bola pada minit ke 90 .
Wisel dibunyikan dan PRITTT .. Jerman menang 3-0 .

Perlawanan ini tidak disertai oleh Ballack , Bütt , Lahm , Badstuber , Schweinsteiger , Müller , Gómez , Klöse , Wiese , Mertesacker , Özil dan Marin disebabkan komitmen kepada kelab seperti luols semua tahu bawa Ballack bersama Chelsea untuk English FA Cup ; Bütt , Lahm , Badstuber , Schweinsteiger , Müller , Gómez dan Klöse bersama Bayern untuk European Champions League ; Wiese , Mertesacker , Özil dan Marin pula bersama Werder Bremen untuk domestic cup final . Keeper utama , Adler pula cedera dan tidak akan beraksi untuk Jerman semasa world cup nanti . 

Diharapnya kemenangan ini dapat membakar semangat pemain kerana ramai pemain muda didalam provisional Scuad yang di beri oleh Loew . Tu nanti ghua cerita lepas ni . Sikit-sikit lah oke !? Tahniah Jerman ! 

Cacau - Pemain Jerman kelahiran Brazil

3 comments:

  1. nice post r.k tapi xleh blah dgr name caca...mmg "caca merbau" betul...

    haha skuad jerman dari dulu hingga skrg,xbanyak beza dari line-up,try ko perhatikan sket,hehe

    ReplyDelete
  2. caca mambo ! haha . first international goal tuh . hehe tahun ni maybe berbeza .. sebab apa .. nanti la ghua story .. keh keh keh

    Chybee : Yeah !! rise and keep flying !

    ReplyDelete