Sunday, July 4, 2010

Don't Cry for me Argentinaaa........


Embun pun takkan mampuu... menyubur sekuntuum...bungaa yang layu pada musim luruh...

Yang dulu kan mekar disinar suria.. bila sudah kering pasti akan gugur......

Begitulah tamatnya kempen argies. Tamat dengan memalukan.. ya 4-0.. that sums up everything in that game....


Analisis awal:

Sejak bermula game lagi defence Argies bermasalah. Memang betul Demichelis adalah weakest link dalam defence diorang. Otamendi yang ganti Gutierrez pon adalah absolute disaster. Apabila result jadi 2-0. Maradona dengan beraninyer bermain ngan 3 defender dan nyata itu menyebabkan kami di trash dengan bangganya. Messi was running the team but too bad. SIZE does matter apabila semua pemain2 argies yg kecik molek tu tersembam dek tubuh2 orang Berlin yang nyatanya tinggi( for once, gambar lawak yang ada dalam entry seblom ni adalah for real dan serious matter) Germany was VERY impressive.. mempunyai corak permainan tersendiri yang sangat dan paling original sepanjang WC2010.. they defended very very well.. and counter attack very very well...

Top Flop:

Angel Di Maria. Ya memang sebenarnya sepatutnya Defence diorang adalah top flop. Tapi aku tengok daripada serangan2 Argentina dari mamat ni. Di Maria mendapat banyak chance dan banyak space..tapi larian die yang kurang baik dan too limited on a left foot menyebabkan beliau kurang bersinar berbanding bersama Benfica. So I would say, Di Maria...too many chance in this WC.. none that shines. Honourable list: Burdisso dan Demichelis-totally exposed, Lionel Messi-NO goal..WTF!

--------------------------------------------------------

Maradona oh maradona.. saying skali tak dapat tengok maraduna gumuk lari2 vogel.tapi bagus laa tu..his player selection was arguable..dan aku still rasa kalau malam ni ada Javier Zanetti dan Esteban Cambiasso. Argentina mungkin boleh berjaya..tapi aku sendiri sebenarnya tak berapa kecewa sebab awal2 lagi aku dah Write off argies..so for them to make it this far pon rasanya dah agak menakjubkan..moga2 selepas ni Post Mortem yang lebih baik boleh dibuat supaya argentina bleh kembali mengaum di dunia bola sepak. takde la asik nak harap si kecik Messi jer.

Selepas ni, mungkin aku akan post lagi beberapa entry2 picisan. Sampai la KC tutup ini kedai...sekian. Babai argentina, satu exit yang tak mengecewakan, sebab at least kalau kalah pon puas ati gak kalah dengan 4 gol. Kalau kalah dengan beza 1 gol je tu lagi sakit ati. Hahaha.

Sekian....

3 comments:

  1. Hmm.. betul, ak as fans argentina pn setuju defender malam 2 adalah paling teruk dan x fokus serta x konsisten.

    Tapi accept it, sbb yang bagus akn menang, kalah dek kerana team itu sendiri. Tgk 1st gol pn da cian ngan defender dan gol keeper.

    Mayb pasni maradona kene tgk juga defend, x harap kn attacking saja. Keep it balance.

    Pape pn, ak akn tetap sokong argentina. Dari zaman batistuta, crespo, sampai la skrg ni, messi.

    ReplyDelete
  2. wakaka, pp gile shahir....

    mati2 aku ingat ni post yui lagi...hahaha...

    ReplyDelete