Sunday, June 6, 2010

Kekeliruan Terjawab...Kepastian Cetuskan Kemenangan

Terdahulu kami dari pihak Oranje memohon maaf atas kekeliruan yang dialami....kami buntu di titik awal....


Perkaitan antara Durjana Filem Fitna dan Skuad Oranje

Meletusnya filem Fitna yang dibuat oleh seorang ahli parlimen Belanda, Geert Wilders, menaikkan semarak kebangkitan umat islam sedunia...Same goes to us...Penghinaan yang melampau di buat kepada umat Islam ironinya.

Jika kita memandang Belanda dengan pandangan silam, bahawa Belanda itu bekas kuasa imperialisma yang menjajah Indonesia, kita tidak akan berfikir dua kali tentang tindakan memboikot itu. Ia adalah pandangan musuh terhadap musuh. Seolah-olah kaki Belanda masih berpijak dan memijak bumi kita.

Hakikatnya kita lupa, bahawa Belanda hari ini bukan Belanda yang itu. Belanda hari ini mempunyai sekurang-kurangnya sejuta penduduk Muslim. Siapakah Muslim itu? Saudara kita sendiri. Hatta jika tiada Muslim di Belanda sekali pun, di manakah rasionalnya untuk rakyat Belanda dihukum atas perbuatan sebiji pisang busuk dalam setandan pisang itu?

Malah ia seakan-akan sikap jahiliyyah Arab yang menyerang seluruh qabilah atas jenayah seorang ahli keluarga berkenaan!


Quote Rasmi dari Presiden Belanda

Perdana Menteri Belanda, Balkenende, telah pun membuat kenyataan rasminya berhubung dengan pendirian kerajaan Belanda terhadap filem Fitna oleh Geert Wilders itu


""On behalf of the Dutch government, I would like to respond to the online film by Mr Wilders.

The film shows images of violent acts and holds Islam and the Koran responsible for them. The government condemns such acts and those who commit them.........""



Reaksi Muslim di Oranje

Imam Ali Kartal dari Mescid-i Aksa Mosque milik pertubuhan Milli Gorus yang terletak di Utrecht pula mengatakan bahawa beliau tidak akan mempedulikan isu filem tersebut untuk khutbah Jumaatnya.

“Kita tidak sepatutnya menari mengikut rentak Wilders. Lelaki itu tidak berbaloi untuk dilayan. Dan jika jemaah masjid mempunyai sebarang persoalan, nasihat saya ialah jangan bertindak balas”. Kartal yang hanya menonton sebahagian filem itu mengatakan bahawa Geert Wilders sememangnya berniat mahu menghasilkan filem yang anti-Islam, dan semua orang mengetahuinya."



Kini...Fakta dan Kritis


Jelas, tiada lagi kekeliruan..kami di kem Oranje hanya menumpukan sepenuhnya dalam usaha mencipta cetusan di Afrika Selatan kelak...kami merendah diri dengan status kami...



Kami ada Muslim's Fotballers

Belanda turut memiliki dua pemain beragama Islam, Robin van Persie dan Khalid Boulahrouz. Persie,menjaring gol menerusi sepakan percuma ketika menentang Ivory Coast, Jumaat lalu memeluk Islam selepas berkahwin dengan teman wanitanya yg berketurunan campuran Belanda-Maghribi, Bouchra

Khalid pula diturunkan sebagai pemain gantian dalam dua perlawanan Belanda sebelum ini ketika menentang Serbia dan Montenegro serta Ivory Coast. Pemain pertahan ini juga berketurunan Belanda-Maghribi.


1. Robin van Persie

2. Khalid Boulahrouz

Kami bahagia, Bujang


********


Kami rakyat Belanda memberi dokongan sepenuhya terhadap skuad bola sepak kami...kami yakin kamu terbaik...ingat, contohi abg Persie dan Abg Khalid...jangan tau main atas katil jer...lompat-lompat negara pun jangan...that's all DISGRACE you know??!!




katil khas untuk pemain England


lompat-lompat...si katak lompat



P/S : kesetiaan prospek penting

10 comments:

  1. bagus ar van persie n khalid boulahrouz...jangan jadi cam ribery...Islam tapi ape dah jadi ? pegi disko,joli...minum arak ? entahlah,wallahualam

    ReplyDelete
  2. what the f**k of fitna film...

    ReplyDelete
  3. melayu pernah dijajah oleh belanda...tapi kate writer ni, belanda dulu & sekarang lain...

    ReplyDelete
  4. sampai sekarang pun melayu masih dijajah ape.
    dijajah ketuanan inggeris.
    ngahahaha

    ReplyDelete
  5. actually dalam football..kite xleh nak sabitkan dengan peperangan,politik,penjajah atau ape2 yg seumpama dengannya..kite just support team bola utk suka-suki je...tak salah nak sokong team england

    ReplyDelete
  6. 6-1 hungry kena cendol dengan oranje,.
    ceh!

    ReplyDelete
  7. alah hafiz,team hungry..ape barang

    ReplyDelete
  8. korang semua xtrkejut ke?
    jerman menang 3-0
    belanda 6-1

    ReplyDelete
  9. terkejut gak,

    tapi aku supporter spain,huhu

    ReplyDelete