Monday, June 21, 2010

Langit ke-7 (Akhirnya Abang Jambu Score jugak...)

Lastly WC 2010 sudah kembali hangat dari biase.Jika match semalam iaitu Brazil menetang Ivory Coast kite dihibur serta disajikan 4 gol menarik dari kedua-dua pasukan,.Tadi team feveret aku selain England iaitu Portugal menang besar ke atas Korea Utara.

7-0 !!!! What the F**k !!!

7th heaven ? Langit ke-7 ? 7 UP ? 7 Bidadari ?

 Arghh..whateva ar...Janji menang...

Akhirnya rekod 4-0 jerman ke atas Australia telah berjaya dipecahkan oleh kem Portugal dengan 7 bijik gol emas.Cayalah Portugol.!

Sebelum aku ulas lanjut mengenai 7 gol yang diperolehi oleh Portugal tadi.Man Of The Match untuk match tadi ialah Tiago.1st gol assist dari beliau serta 2 golnya jugak telah memberikan sedikit harapan untuk Portugal melangkah ke pusingan kalah mati dengan penuh bergaya.


1st goal
-Cheeky passing dari Tiago kepada Raul Meireless dan Raul Meireless with his running and first touch merembat kencang ke gawang gol Korea Utara untuk gol pertama Portugal dalam kempen WC 2010 ini.

2nd goal
-First half Raul Meireless telah menjaringkan satu gol untuk Portugal tapi di second half, die menyumbangkan assist plak untuk gol Simao pada minit ke-53.

3rd goal
-Full back Portugal, Fabio Coentrao membuat cross cantik kepada Hugo Almeida dan Almeida with his first header sukses menewaskan goalie korea utara.

4th goal
-Abang jambu membuat cross cantik kepada Tiago dan Tiago scores untuk memberikan kedudukan Portugal makin selesa 4-0 di hadapan walaupun baki perlawanan masih tinggal 40 minit.

5th goal
-Substitution pertama dari Portugal iaitu Hugo Almeida digantikan dengan Liedson.Namun kemasukan Liedson itu berjaya menghadiahkan gol ke-5 Portugal hasil daripada kesilapan defend korea utara, iaitu Kwang-Chon Ri.5 bintang dari Liedson.

6th goal
-Akhirnya abang jambu sukses jugak score sebijik untuk dirinya dan gol ke-6 portugal dalam match ini.A Few little passing dari Liedson kepada abang jambu dan abang jambu scores.!


7TH HEAVEN GOAL
-1 minit sebelum menghampiri minit ke-90, Tiago memperolehi gol keduanya dalam match ini apabila die menanduk cantik ke gawang gol korea utara.Hasil daripada cross Miguel Veloso.

P/S : Semoga yui dan nirelwoff kembali "ceria" selepas habis match sepanyol menetang honduras malam ini.Prediction untuk match itu Sepanyol menang 10 kosong.(Fabregas score 10 bijik gol...assist dari pengadil)

Adakah awek di atas ini YUI ?

5 comments:

  1. aku bajet mamat ronaldo nih da x leh score mlm nih... last2 dpt gak.. haha... tu pun klakar gile tgk dia skor... XD

    ReplyDelete
  2. boleh buat aksi bola atas kepala...x pulak menyembang jatuh td...dia punya gelak lepas buat gol tu x leh blah,,,

    ReplyDelete
  3. haha... giler struggel lah portugel.. hehe..

    ReplyDelete
  4. haha bleh lagi die duk wat gaya santai kat atas field...hehehe

    ReplyDelete
  5. aku tgk first half 1-0 jer..
    aku terus tdo...bgn kul 4 pagi tgk game espana pastu tgk highlight...
    6 bijik 2nd half?? hampeh tul...

    ReplyDelete