Monday, June 28, 2010

Last Entry : Di Mana Ada Arsenal Di Situ Ade Kegagalan

Aku petik dari entri ini Ayam Buat Lauk pon Sodap!!

Sama ada entri itu is a joke or opinion dari Yui, memang aku kena amik port sebab ia ade kaitan dengan kem England.

Berdasarkan ape yang tertera dengan words " my POV : Ouh Capello-ser, Jangan ketepikan pemain ARSENAL lagi yer!! antara faktor kekalahan England yang mungkin diambil ringan oleh Capello".

Statement ini adalah salah.Dan kate2 ini juga tidak professional.

Nak cakap faktor penyingkiran england dari second round tadi ialah disebabkan ketiadaan pemain arsenal ? This is very stupid and ridiclous statement.

Ade sebablah kenapa dan mengapa Capello tidak menyenaraikan anak ikan Wenger, Theo Walcott dari WC.Perfomance england untuk wc 2010 ini sangat teruk.Start dari goalie hinggalah ke striker.Dan jika si Walcott ini ade dalam list 23 player di wcpun, ape boleh die buat ? Dia tu anak emas yang datang dari langit ke ? Adakah jika si Walcott ini bermain bersama england di wc sekarang ini, england akan menang dengan jerman dan seterusnya menggengam kali kedua trofi WC ini ?

Jawapannya ialah mengarut.Lihat sahajalah perfomance Walcott di Arsenal.Same jugak di England.Capello sudah menilai pemain ini bukan setakat 2/3 minggu sahaja tapi sudah 1 musim die mmbuat kajian yang teliti.Jika Walcott tersenarai dalam 23 squad di wc sekarang ini ? Siapa yang bakal tersingkir ? SWP ? Lennon ? Joe Cole ? Sedangkan perfomance Joe Cole,Lennon dan S.Wright Philips is much more better than Theo Walcott sama ada di skuad england atau di EPL.

Penyingkiran England wc 2010 ini ialah disebabkan taktikal dan perfomance england yang sangat hampeh.Dari goalie hinggalah striker, semuanya hancur."Kerana nila setitik, rosak susu belanga".Peribahasa ini khas ditujukan kepada taktikal Capello.Ape yang die listkan dalam 23 player is right.Hanya Heskey sahaja yang membuat "onar".Rooney ? Semua orang tidak menjangkakan yang die akan perform teruk di wc kali ini.Jika capello tidak menyenaraikan die dalam skuad wc tahun ni, pasti ramai pihak akan menyalahkan capello nanti.Takkan nak menaruh harapn tinggi kepada seorang budak tadika yang bernama Theo Walcott yang kita masih tidak tahu perfomance baik atau buruknya dalam wc 2010 ini.Mentang2lah rooney main hampeh, semua pihak menyalahkan kehampehannya itu dan memuji Walcott.Tapi kalau Walcott plak yang bermain hampeh, adakah semua pihak akan menyalahkannya seperti mana diorang menyalahkan Rooney ? Sendiri mau ingatlah...Rooney ker,...Walcott ker...Heskey ker...Semuanya same je...Terimalah hakikat bahawa England sudah tidak ada nasib di WC.Lebih2 lagi WC tahun ni banyak kejutan.Team2 faveret seperti Itali,Perancis dah tersingkir sebelum ke second round lagi.


England tersingkir disebabkan ketiadaan pemain arsenal ?

Sekali lagi aku jelaskan bahawa statement ini hanyalah statement yang sesuai ditujukan kepada budak2 tadika sahaja.Macamlah player arsenal menang semua trofi musim lepas ? Untuk pengetahuan korang, sudah 5 musim Arsenal tidak memenangi sebarang trofi.Dan boleh sesuatu pihak itu mensabitkan kegagalan england di wc tahun ni disebabkan ketiadaan pemain arsenal ? Lawak 5 bintang aku bagi kepada pihak tersebut.Cuba bagi 1 trofi je dulu, baru bleh cakap stupid statement ini.

Nak berdebat atau nak berbincang mengenai team arsenal ni dari segi kekurangan dan kelemahan memang banyak.Lebih2 lagi di WC 2010 ini.Oklah, marilah aku senaraikan player2 arsenal yang beraksi dalam WC 2010 ini :

Diaby,Sagna,Gallas (France)
Song (Cameroon)
Bendtner (Denmark)
Carlos Vela(Mexico)

Semua name2 di atas ni telahpun berada di rumah sedang goyang kaki sekarang.Yang terbaru ialah Mexico.Carlos Vela tak sempat nak ikat tali kasut, Mexico dahpun out dari second round tadi.Ape cite bai ?
Dan sekarang ini yang tinggal hanyalah Fabregas (Spain) dan Van Persie(holland) sahaja.Jika Portugal berjaya menyingkirkan spain nanti,begitu juga dengan team Slovakia sukses memalukan team Belanda,so tamatlah riwayat hidup player Arsenal di WC tahun ini.

Chelsea still ade kem Essien dan juga geng2 Deco.Tak lupe juga geng2 Stoch untuk permalukan geng2 buah oren.

Jadi, bolehkah sesuatu pihak itu mensabitkan ketiadaan pemain arsenal faktor utama england pulang awal ? Fikir dulu sebelum cakap.Nasib Walcott maybe akan jadi lebih teruk dari player2 arsenal yang lain.Tu pasal Capello tidak memilihnya kerana takut England akan pulang lebih awal dari sampai ke second round.

Satu lagi yang berkenaan dengan Hukum Karma yang dipostkan oleh Nirelwoff itu jugak tidak benar.Hukum Karma tidak sesuai untuk melabelkan faktor kekalahan england tadi.Ia langsung tiada kaitan dengan match tadi.Kite sebagai orang Islam kena percaya yang semua benda yang dijadikan itu adalah takdir dari Allah SWT.Tiada langsung kaitan dengan hukum karma atau tidak.Aku malas nak cakap banyak mengenai perkara ini sebab ianya panjang lebar,xkan korang tak boleh fikir sendiri tentang perkara ini.

Ape2pun kepada Yui,Nirelwoff dan fans arsenal yang lain " Think before talk..."

Ini merupakan entri terakhir aku untuk blog KPD ni.Sama ada sesape yang nak setuju atau tidak,terpulanglah.This is final great opinion dari aku.Percaye atau tidak, aku peduli ape.Aku bercakap di atas sudut kebenaran yang yang sudah terpendam di dalam hati aku ini.

Ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada Yui kerana telah memeriahkan blog kpd ini dengan baik.Tidak lupe jugak kepada Nirelwoff,RK,Juan,Fuad,PP,Kufazriesyah,Bujang dan Shankly...Terima kasih di atas jasa korang yang sanggup mempostkan entri blog ini dan segala ape yang korang lakukan yang terbaik utk blog KPD ini.Jasa baik budi korang hanya Allah SWT sahaja yang mampu membalasnya.

Harapan aku hanyalah satu iaitu semoga bola sepak tanah air kite akan kembali bangkit dan hebat seperti mana yang telah ditunjukkan oleh negara2 asia iaitu Jepun,Korea Selatan,Korea Utara yang telah sukses menaikkan nama negara mereka di pentas dunia.

Yang ikhlas dari : Kampung Chelsea

10 comments:

  1. waa..
    dh xdpt tgk brite psl team london bridge lg kat sini...

    to umar: aku tunggu berite dkt kampung chelsea la nmpknye..

    ReplyDelete
  2. walcott tak dapat main sebab masa perlawanan persahabatan dia tak dengar cakap jer..capello kata jangan masuk kotak penalti, tapi dia masuk jugak..agak pelik jugak arahan capello tu..England kalah memang dari segi taktikal..kenapa pilih heskey yang berat tu??berapa banyak jaringan dia buat kat EPL??agbonlahor lebih layak dari heskey..tapi apakan daya..German terlalu hebat untuk dikalahkan..=)

    ReplyDelete
  3. pembetulan: aku bukan peminat arsenal...

    aku peminat chelsea and admirer of the beautiful game of football...walaupun england dibarisi bbrp pemain chelsea, aku tetap tak sokong england sbb they're not playing at the same standard as the played for chelsea...i bet chelsea can easily beat england with that kind of performance...great build up to the world cup but stumble at the biggest stage of all...

    but this doesn't mean that i hate england or other teams. i just dont cheer for england. i only cheer for spain and argentina or those who play great football.

    ReplyDelete
  4. mmg teruk england main. especially def.

    ReplyDelete
  5. palyer england ni gaji mahal.tp main mcm tak setimpal dgn gaji jerk..ni mesti kuat curi tulang ni...kuikuikuikui

    ReplyDelete
  6. Wah! Ini post sekali gabung 2 dalam 1 hehe..

    Pape pn, jgn salah kn sorg dua, tapi satu team. Kn senang? :)

    Lagi 1, England mmg perlu ubah cara main di pentas international. 2la, bila ak fikir, performance kat EPL lagi bagus dari dorg main kat WC. Heran juga, menjadi 1 tanda tanya 2.

    ReplyDelete
  7. bai KC,

    Lu ade tgk walcott buat hatrik mase qualifying lawan croatia dulu? Letak jela walcott drpd joe cole tu yg main tahpape semalam. macam ape je asyik lepas bola.

    Dan utk pengetahuna lu, eboue adalah pemain arsenal di ivory coast. Clichy juga adalah pemain arsenal di perancis.

    nampak sgt posting lu ni emo...rilek ar brader..

    ReplyDelete