Wednesday, June 16, 2010

Report Card Terkini Dari Zoo Afrika

Royal Bafokeng Stadium, Rustenburg  (7:33 malam waktu Malaysia)

-Tak nak ulas panjang sebab match boring.Yang boleh aku cakap ialah Winston Reid telah menjadi hero New Zealand apabila gol last minutednya hasil tandukannya ke arah gawang Slovakia telah berjaya memberikan 1 mata berharga untuk New Zealand untuk share top-up dengan Slovakia.

Itali draw 1-1 dengan Paraguay manakala New Zealand jugak seri dengan Slovakia dan ini bermakna Kumpulan F is still safe for all team.



Nelson Mandela Bay Stadium, Port Elizabeth

-Match paling menarik untuk opening WC 2010...Ivory Coast menetang Portugal.Namun match yang kononnya nampak gempak tersebut akhirnya disudahi jugak dengan keputusan seri tanpa jaringan.Faktor hujan rintik2 bukanlah sebab dan alasan yang perlu diberikan oleh pemain2 kedua pasukan tersebut yang menyebabkan kedua-dua team gagal menjaringkan sebarang gol.

For me, it still a boring game walaupun match tersebut dipenuhi dengan bintang2 terbaik di dunia seperti Cristiano ronaldo,Deco,Salomon Kalou dan Didier Drogba.Kemasukan Drogba pada awal second half memberi sedikit impak kepada para penonton tetapi bukan kepada perfomance di atas padang.Drogba still not fit 100%, tu pasal main cap ayam je tadi.Jangan kate nak wat shooting, dapat bolapun,tak banyak encik Didi tu.

Aku sebagai kipas susah mati Chelsea tersangatlah bangga kerana terdapat 5 player chelsea faveret aku perform di atas padang tadi.Carvalho,Ferrerira,Deco,Kalou & Didi.

Cr7pun main cap ayam jugak.Kalau tak kerana shooting die yang kena tiang gol tadi time first half, portugal main bak seperti budak2 horen main lawan Denmark sebelum ini.Tapi aku tetap support kem Portugal untuk WC 2010 kali ini selain England.



Ellis Park Stadium, Johannesburg

- Gergasi Amerika latin, Brazil turun ke padang untuk bertemu dengan team Komunis, Korea Utara.Tak nak ulas panjang jugak pasal match tak habis lagi.Kalau habispun, writer kem sambal belacan, Kufaz pasti akan wat posting mengenai kem kesayangannya dalam match ini.

Komen aku mengenai kem brazil sekarang ialah boring.Tak de Ronaldinho, brazil tak samba.Harap maaf.!

Jongang...Jongang..Jongang..Jongang3x...Halimah gigi jongang..lalala

3 comments: