Monday, June 28, 2010

Spirit of 1966 : Klasik rematch 2010

30 July 1966 . 
England dan Jerman terikat 2-2 dan perlawanan ke masa tambahan . 11 minit sebelum habis masa tambahan pertama , Geoff membuat percubaan dan ... bola melantun dan belum melepasi garisan gol . 
penjaga garisan dari USSR yang baru ditumpaskan oleh Jerman telah memberi gol kepada pasukan England . 
Dan ketika menghampiri masa tamat , England berjaya menjaringkan satu gol penutup .

26 Jun 2010
Separuh masa pertama hampir tamat , England baru usai menjaringkan gol perapat jurang . Lampard mencuba membuat jaringan dan ... bola melantun dan melepasi garisan gol .
penjaga garisan dari Uruguay telah menidakkan jaringan tersebut . 
Dan baki perlawanan  menyaksikan Jerman menjaringkan dua lagi gol penutup .

Klasik .


Back to football , first gol Klose adalah ofside . Volley Lampard adalah satu gol . Dont blame us , blame FIFA and Sepp Blater .

England , dikepalai oleh Arsene Wenger telah berjuang untuk membawa video teknologi seperti yang digunapakai oleh sukan ragbi kedalam sukan bola sepak . FIFA telah bersetuju namun , Sepp Blater berkeras untuk hanya menggunakan teknologi ini di Brazil2014 .

Seperti mana jaringan ofside Drogba dan tangan Macheda dibenarkan ketika rival match EPL 2009/2010 dan keriangan dikongsi kedua-dua penyokong pasukan , ia tetap akan menjadi satu dari Skandal of the Tournament . 
Tahun ini saja , kita telah disajikan dengan dua skandal . France , dan juga match round of 16 antara Jerman V England . Itu belum kira assist tangan dari Henry untuk sesi kelayakan .

Ia akan menjadi satu pendebatan yang kasar jika keputusan berakhir dengan 2-1 . Namun dalam usaha sesebuah pasukan mencari kemenangan , pertahanan perlu juga diambil kira , Terry dan Upson adalah solid fullback , tetapi masih membuka ruang kepada Klose dan Podolski . Ashley Cole masih cemerlang dengan forward run tapi apa ada pada Johnson dan Barry .

Keputusan Capello mengeluarkan Milner adalah tidak patut . Joe Cole patut masuk dan biarkan Gerrard bermain diposisi Defensive Midfielder dan menjadi playmaker , keluarkan Barry . Dua Offensive Midfielder ( Lampard dan Gerrard ) tidak bermakna jika Defensive Midfielder rapuh . Biarkan Joe Cole bermain dibahagian kanan , dan Milner disebelah kiri . Tetapi Capello tidak melakukannya .

Rooney adalah target man dan pasti akan didikat kemas , dan meletakkan Defoe sebagai second striker adalah tepat namun , jika semua bola Gerrard nak rembat saja , tak guna . Masih ingat bagaimana Barcelona menang first game bertemu Arsenal dalam saingan Liga-liga Juara Eropah ? Messi diikat kemas tetapi Barca masih boleh menang , terima kasih kepada Xavi , playmaker Barca .

Kerapuhan taktikal England sudah dibaca molek sejak bermulanya saingan peringkat kumpulan . Ia tidak boleh dinafikan lagi . 

Neuer : Yes , it was a goal ! <link>
Global British Newspaper : would it be such a difference ? >link>

p/s : Cepat betul orang kita melenting , ini blog bola atau blog agama ? Want to speak religiously , stop posting and commenting here . Football player tak tutup aurat , Arak sebagai penaja dan banyak post-post bergambar gadis disini , ghua tak nampak pun . " lu Islam ke ?" dekat ruangan komen . Bila pasukan kegemaran menang takde pun ghua nampak " alhamdulillah " dekat ruangan komen . Orang Islam saja ke yang boleh cakap pasal bola ? Main bola pula bagaimana ?
Chill . Enjoy the beautiful of football .

p/s : Bos , apa kata lu terus je tulis kat KPD ni , lu takde tak bes lah . banyak lagi team yang tak bertuan ni , kamon la . Its Football .

3 comments:

  1. setuju ngan ko...
    ade gak org paham aku...
    huhuhu

    p/s to KC: dont stop posting...this blog is ur baby...ko yg kumpulkan kitorang takkan ko nk blah lps team ko kalah...lets just talk football..

    ReplyDelete
  2. Aku rasa lah, tanpa tayangan video, perlawanan bola sepak akan menjadi lebih menarik. Walau pun nampak kejam, tapi, dia seperti ada keajaiban. itu lah keseronokannya. Adakah perlawanan terlalu perfect(sempurna-tiada gol offside, tiada gol tangan) akan menyeronokkan?

    ReplyDelete